Skulle kunna vara en av de tuffaste skoldagarna..

NÅGONSIN idag!!
Naturligtvis hade den saken att jag var uppe omkring 05 imorse, stor betydelse..MEN alltså, ändå! Är inte helt hemma med den här modulen ännu som innebär massor av fysiologi och fysik, men tack och lov även en del anatomi.. Utan den hade jag nog gett upp....nästan! :)
Idag fick jag i alla fall gått på en grupptimme 10-12, föreläsning 12-14 och grupptimme 14-16 och bara för att jag var så trött runt 16 så tänkte jag att det är lika bra att jag går på förmiddagsgrupptimmen ännu en gång och repeterar..så den tog jag igen!! PUHA..
Nu har jag i alla fall hunnit laga mat och kasta i mig den lika snabbt :)
Det blev kycklingfärs med wok-grönsaker och jordnötssås..+ hemmagjort tunnbröd som jag la i ugnen med smör och kryddor på.. FANTASTISKT GOTT!!
 
Ikväll blir jag hemma. Väskan ska packas upp och jag ska hinna landa efter en fantastisk helg i LA ;)!
Stack ju hem redan i torsdags så igårkväll kunde både jag och Mange konstatera att det kändes som jag varit hemma jättelänge..och det är ju skönt att ha den känslan för en gång skull :)
Vi har hunnit med en hel del av betydelse och jag har fått träffa alla syskonbarnen igen..vilket betyder ALLT alltså!
 
 
Igår var vi alla hos mamma och pappa, alla syskon med familjer, och avnjöt en delikat middag med stort D. HERREGUD VAD DU KAN ÄLSKADE MAMMA! Det bjöds på kyckling, inlindad och späckad med diverse specialiteter, ugnsstekta rödbetor (som jag idag kunnat konstatera att jag åt alldeles för mycket av!!) med fetaost mm, bön- och ugnsstekta palesternackor med parmesan, potatis och kapris-sallad med underbart bröd och lika god sås.. Ja gud ja!! Jag och Mange pratade halva kvällen om den maten :)
 
Nog med mat-snack.. nu väntar som sagt lite hamna-till-rätta-plock och därefter 1 h fysiologi-videor på youtube.. Träningen får för en gång skull bortprioriteras :( !
 
PUSS

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Gumma! Ibland kan det, när ens åtaganden och uppgifter verkar oöverkomliga, kännas som om man simmar under ett tjockt istäcke. Det är då man måste komma ihåg att besöka andningshålen som finns och nypa åt sig av livsluften - och det brukar du ju vara riktigt duktig på. Puss och lycka till! P.

2012-09-18 @ 07:40:51
Postat av: Monne

Sötaste Kajsa! Förstår att det känns tungt med kursen...särskilt när du beskrev huvudbesväret! Men precis som sväris skriver så tänk på att andas mellan varven så fixar du detta...det vet jag/vi! Vi tror på dig :) Och så fina ni är på bild ni två...smälter totalt <3 <3 Sköt om dig finaste du! Kul att åter igen få följa dig på bloggen. Pussar & Kramar

2012-09-18 @ 20:41:45
Postat av: Paulina

insåg också att jag åt lite väl mycket rödbetor härom dagen! trodde jag var döende efter att ha googlat det ena och det andra om blod i... haha.

2012-09-20 @ 18:35:48
URL: http://thisispaulina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0