Hard day at work..

Sådär ja.. 08-16 och man är helt slut! Tar nog några dagar till innan hjärnan min vaknat helt och är klar över det höga tempo som den nu ska fungera "under"! Energi och vitala funktioner, namnet på vår kurs.. Vitala, det tycker jag låter lite som basala.. men jag hoppas inte det är den riktiga betydelsen då detta är att nedvärdera oss allesamman inför denna svåra kurs!
 
Imorse vaknade jag av klockan som ringde 06.20.. Känner någon igen tanken på att man stänger av snoozandet på mobilen och tänker att man bara ska ligga under täcket i ytterligare några sekunder innan man stiger upp.. Jag brukar tom tvinga mig själv att räkna till 10 så att jag verkligen inte kan somna om utan håller mig aktiv. När jag är runt 5-6 brukar jag ha hunnit vakna till liv och far upp ur sängen, pigg som lärka! Imorse kom jag nog till 2-3 och nej, gott folk, vid 3 var jag inte så pigg att jag reste mig,,, utan jag struntade i att räkna vidare och föll till sömns! 07.20 vaknar jag av mig själv och den känslan att veta att, HELVETE, nu blir det stress, utan att ens hunnit titta på klockan, den är jag inte alls nöjd med! GAAH 20 minuter hade jag på mig och tro det eller ej, men det gick fint!
 
Det roliga är, att även om man har 30 min, 5 min eller 3½ timme, så lyckas man på något vis ändå disponera upp sin tid till sista sekund..
 
NU ska jag iväg och träna efter att ha fått i mig lite mellanmål och lagt upp läsningen för imorgon tidligt!
Det får bli 5 km löpning och lite benstyrka idag för att aktivera dessa slöa spiror som inte fått anstränga sig särskillt mycket än så länge idag :)
 
Ta hand om er allihopa så ses vi.. Nästa vecka, till helgen, kommer jag hem en runda! PUSS
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0