På lovet ska jag göra glaserade äpplen och dricka välling var morgon!!

Efter att tittat igenom lite bilder på när Mange var på besök här i december, så blir jag otroligt sugen på dessa fantastiska kokos-bomber!



Jag tycker denna bild är helt fantastisk för jag ser ut som världens lyckligaste barn med detta gigantiska kokos-äpple i handen! Och det var jag också, tills jag fann ut att det var extremt svårt att äta detta med halsduk och allt, på julmarknaden här i Odense. Tillslut hade jag sirap och kokos överallt.. ÄNDÅ ska jag ge mig på att göra dessa läckerheter där hemma där jag kan grisa och smula så mycket jag vill. Mange kommer få spel och dammsuga lägenheten från kokos dag efter dag ;)

Dricka välling ska jag också, liksom ikväll!

Denna kvällen har varit såå härlig.. Jag har liksom nog hunnit stressa av inför tentan imorgon.. 17.30 satte jag in, vad som skulle komma att bli historiens bästa bröd, i ugnen.. Kl 18 gick jag iväg på yoga och 1½ timme senare var brödet klart.. Det har jag ätit ihop med en stor kopp välling.. Som pålägg, kvällen till ära, hade jag:
1. philadelphiaost, honung, kanel och valnötter på en skiva
2. smör, skinka, ägg och örtsalt på den andra


Brödet jag bakade, är mammas recept på "fruktbröd" men jag bytte ut en hel del ingredienser och tillsatte många andra. Bl.a. har jag haft i torkade tranbär och aprikoser, valnötter och pinjenötter, rågmjöl, vetegroddar, linfrö och pepparkakskryddor + en del sirap.. Det ger en helt grymt god och hård yta och det bästa (det enda bra) med att baka till sig själv är man inte behöver fightas om skalkarna med någon :)
Visst mamma?

Jag älskar er, snart ses vi! PUSS

Kommentarer
Postat av: Monne

Oj så många inlägg jag har missat då!! När du kommer hem så kan du & brodern din dricka välling ihop o diskutera systemkameror ;) Underbart att läsa bloggen...as always! Här rullar allt på...vi har avlöst varandra med förkylningar och nu är det min tur att hosta & snörvla. Olivia däremot verkar ha klarat sig...knock on wood! Skickar dig massor med "lycka till" kramar inför morgondagen! Ta hand om dig sötaste Kajsa! Puss

2012-01-17 @ 20:35:31
Postat av: Mamma Lena

Älskade Kajsa! Så underbart det är att läsa din blogg! Du sprudlar av livsglädje och nyvunnen kunskap! det är jättehärligt. och ingen kan väl som du njuta av att laga o äta god mat!!!!Vi längtar verkligen efter dig! Lycka till imorgon. Puss o kram! Mamma

2012-01-17 @ 21:36:07
Postat av: Björn

Älskar tranbär i bröd! Riktigt smarrigt...

2012-01-18 @ 18:39:38
URL: http://www.tranbär.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0