MM

= Massa mjöl...

Jag tror att jag drömmer om att ha en enorm familj en gång i framtiden.. I alla fall så laddar jag upp skafferiet redan nu, till att kunna stilla 100 barns hungriga magar. Varför köper annars en ensam studentska 4 påsar mjöl (när hon redan har 4 hemma?), 3 kg kycklingfilé, en enorm burk ekologisk äppelmos (som ju inte håller hur länge som helst då den inte innehåller några konserveringsmedel), 2 pkt Wasa knäckebröd och storförpackning med fullkornspitabröd? Dessutom rotfrukter och tandkräm till 50 pers.
JAG GITER INTE MED MIG SJÄLV OCH MITT BETEENDE NÄR JAG ÄR I EN STOR MATBUTIK!!
Jag går liksom utanför mitt eget skal och medvetande och packar min korg till ren förbannelse, full med varor..

Jag glömde att nämna en sak.. Natuligtvis köpte jag 3 st ekologiska lättfil då dessa bara kostade 30 DKK.
GAAAAAAAAAH!



Nu blir det 2 timmars träning (1 h Latinmix och 1 h StramOp) därefter börjar det stora brödbaket. Jag har bestämt mig att försöka baka allt jag förtär denna vår (i brödväg naturligtvis). Fuskade dock vid dagens inhandling med både knäcke och pita men ja som jag sa, tydligen kan jag inte riktigt styra över vad som hamnar i korgen min!!


PUUUUUUUUUSS och tack ni där hemma för en ljuuvlig vecka!


Kommentarer
Postat av: elin

Inspirerande!!! Det är väl ett bra löfte att ge till sig själv. Om det inte vore för att en bebbe ska komma så snart, hade jag dragit med mig pågarna och kommit och fikat nybakat med dig. Framåt tidiga sommaren kanske det kan bli aktuellt???!



Underbart fint det var att ha dig hemma förresten! Älskar dig syster!

2012-01-31 @ 20:16:21
Postat av: elin

inläggsförsök nr två... Haha!



Inspirerande! Det är väl ett bra löfte att ge sig själv så här i början av året. Bröd är ju sjukt gott när man gjort det själv. Hade det inte varit för att bebbe är på gång inom ganska kort, hade jag tagit med mig pågarna och kommit och fikat med dig! Det får bli till tidigare sommaren istället så jag hoppas ditt bullfnatt håller i sig tills dess!



Underbart fint det var att ha dig hemma. Älskar dig syster!

2012-01-31 @ 20:19:46
Postat av: Anonym

2012-01-31 @ 20:20:03
Postat av: Anonym

Hahaha! Jag ville bara bevisa att mitt minne är av bästa sort och att jag kan skriva två ganska identiska inlägg efter varandra. Grrr...

2012-01-31 @ 20:20:46
Postat av: Jojo

haha, tok elin!:) du är så söt

2012-02-01 @ 13:10:57
URL: http://jojooo.blogg.se/
Postat av: Evs

Eller Morten Meier ;)

2012-02-03 @ 09:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0