Examensvecka?!

Puu ja!! Då var jag precis klar med ytterligare en examen denna lördag. Klockan är nu 22.36 och jag slår ihop böckerna för idag och konstaterar att det varit en mycket effektiv och lärorik lördag!!

Jag, Evelina, Eleonor, Kjell och Thomas har idag suttit på WP i ett litet studierum mellan 13-18 och pluggat intensivt. Timmarna innan dess fördrev jag med en promenad i ett otroligt vackert januari-Odense med fint och klart väder.. Det har dessutom inte blåst en meter vilket känns ovanligt efter en veckas mer eller mindre, stormande!! Därefter gjorde jag en tenta och drog sedan till Wp alltså..

Tyvärr har det inte blivit supermycket frisk luft de senaste dagarna och det längtar jag därför otroligt mycket efter och tänker ta igen det ggr 20, när jag är hemma och fri.. Någon som är sugen på långpromenader och fotografering så är det alltså med mig ni ska göra det, i slutet på januari! (har inte skaffat en systemkamera ännu men det blir det under våren.. Jon, känn dig utvald som min huvudsakliga stöttepelare och vägvisare i denna fråga :) ! )

Det märks otroligt tydligt i söta Odense, att det är tenta-perioder nu i veckorna (tror tom att allas tentor inträffar denna kommande vecka.)
1. Där är nästintill fullt på alla tänkbara studieplatser runt om på skolan.
2. Tidig morgon som sen kväll har jag sett folk genom fönstret (älskar att spana in i husen man går förbi) sitta över sina böcker/vid dator och pluggat (förmodligen) då jag varit på väg eller ifrån något eller ute på promenad.
3. Det är inte bara jag som står med boken i högsta hugg på en motions-maskin på Fitness World :D

Här kommer i alla fall lite roliga bilder från vår supertrevliga middag i torsdags på en restaurang som heter Umashi (tidigare Hot Pot)! Vi skulle bara äta middag hemma hos Eleonor hette det utåtsett (Evelina sett!) och skulle vara där kl 19. Vår egentliga poäng var att lura med henne till denna restaurang och bjuda henne eftersom hon fyllde år i julas då vi alla var på vars ett håll.. Hon blev superöverraskad och vi hade minst sagt lyckats med denna hemlighet :)

Nå, på Umashi får man in en stor gryta med en sopp-bas som man själv lägger i saker för tillagning som man plockar från en buffé.. Jag gillar verkligen det här aktiva ätandet :) ! Att man aldrig ska kunna slappna av va?







Nu somnar jag nog på 1 minut, för så trött är jag efter ca 12 h över boken.. Morgondagen blir lik denna, förutom att jag ska på yoga imorgon förmiddag vilket blir helt fantastiskt skönt.. Att få sträcka ut ömma muskler, andas djupt och koppla av samtidigt som man tränar statisk styrka, det är verkligen ljuvligt såhär i tentatider framförallt!

Puss på er gott folk och sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0