Bra kvällsläsning!

Puha, så har jag precis laft ifrån mig böckerna för idag!!
Kvällens läsning har varit en av de bättre, någonsin skulle jag vilja påstå..
Den omfattade vesikeltransport och cancerceller vilket båda tydligen fångade mig.

Dagen har varit lång och innehållsrik men p.g.a. för stort kaffeintag så är jag inte särkilt trött.. När kl slog 20 kände jag att mina ögon började svika mig så jag satte på "en kopp kaffe" (den koppen rymmer ca 4 vanliga koppar, enorm med andra ord) och tog några ckoladflarn (dansk påläggschoklad som är enormt god, smakar exakt som kalenderchoklad!!)



Imorse var jag på gymmet och hann med både ben-styrka och en timmes Flow Yoga. Jag älskar den timmen vanligtvis men idag var det andra instruktörer. Ja faktiskt pluralis då de var 2 som delade på uppgiften.. Hon ena var verkligen imonerande stor för att kunna genomföra de smidiga momenten i denna yoga-timme. Härligt att se faktiskt!
Därefter bar det av till WP (winslöwsparken vid sjukhuset) för plugg ihop med Thomas och Lasse. De hade som vanligt bra koll på hela pensum vilket motiverar mig extremt nu i efterhand till att råläsa, kommande veckan!! :) Tack för det ni!

INTE ATT FÖRGLÖMMA, igårkväll var jag på inflyttningsfest hos 4 tjejer från klassen som flyttat ihop mitt inne i stan, på gågatan. De har hittat (hör och häpna!!) en 200 kvm stor lägenhet med ca 4-5 m till taket som i sin tur är extremt vackert med stukatur i varje rum, lika överflådigt som i ett slott. (Eleonor eller Ellen, visst överdriver jag inte för en gång skull?) Det var något helt makalöst.. Där hade tydligen bott en mamma med sina 3 döttrar eller dylikt innan de flyttade in så hela lägenheten var i fint skick med vitt/svart-rutigt köksgolv och välbevarade detaljer.. Äh jag är verkligen förälskad.. Deras entré och deras "vardagsrum" är liksom större än en vanlig 2a.. GAAH!! Naturligtvis hamnade jag i koma och fick inte en enda bild tagen! Haha

Efter denna fina beskrivning känns det kanske inte lika aktuellt att dela med sig av bilder hemma från min och Manges lägenhet (även om den också är fantastiskt charmig och fin!) men vi fotograferade faktiskt varende skrymsel och vrå i söndags, efter att vi kastat ut granen och p.g.a. barr överallt, städat alla våningar :)

Här kommer i alla fall några smakprov.. En hel rundvisning får vänta till en annan gång!
Puss










Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej gumma! Tack för bilderna - man glömmer nästan bort mellan varven hur trevligt ni har inrett kryp-in´et i L-a! Hoppas du förmår hålla intresset och fokus uppe i studierna och att det inte blir fler incidenter i bostaden - annars blir det väl aktuellt att se dig om efter nytt boende så snart som möjligt. Vi siktar nu in oss på att komma in till dig någon gång i mars (vi ses ju dessförinnan här på hemmaplan förstås!). Se om du kan hitta något hål i agendan som kan stämma överens med våra almanackor. Lev väl och tag hand om dig! Puss / Pappa

2012-01-11 @ 09:07:38
Postat av: Elin o Ian

Vi ville bara skicka en sådär 1000 pussar till dig kära syster/moster! Och några kramar.klart.... Love!

2012-01-11 @ 18:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0