Vilken härlig dag!

Fantastiska dag!

Kl är nu 01.15 och jag har precis kommit hem från en UR-trevlig svensk afton. Vi har ätit massa tacos och druckit espresso som nu bidrar till mitt vakna tillstånd. SÅ härligt det är att äta ihopa med andra för en gång skull!! Det saknas kan ni tro.. För det mesta äter jag nu själv framför datorn till något program och det hela tar max 10 min.. Riktigt tråkigt!

Tidigare idag har jag hjälp Eleonor och Evelina att flytta. De har och storhandlade igår på IKEA och för att göra hemtransporten billigare så delade dem på det och fick allt avlämnat hemma hos Eleonor på ena sidan stan.. Dit cyklade jag i förmiddags med Manges snickar-väska med slagborr och diverse arbetsverktyg som jag aldrig tidigare ens hållt i. Efter 30 minuter hade vi lagt ner tanken på att sätta upp hennes rullgardin i stenväggen efter att ett borr brutits då vi bara borrat runt lite på ytan av väggen och lämnat tråkiga märken.. Herregud vad svårt det ska vara!
Eleonor hade dessutom glömt att få med sig 1 av 2 kartonger med delar till hennes nyinköpte vitrinskåp så hemma hos henne blev det överhuvudtaget inget gjort..

Då vi därefter skulle hem och flytta in till Evelina så skulle vi dessutom ha med oss skåp, spegel, skoställ, tvättställ och 2 fullproppade påsar fulla med saker hem till henne, som natuligtvis bor på andra sidan stan. Vi lastade på så mycket vi bara kunde på en cykel och virade ihop skåp, spegel mm. med ett lila skärp för att kunna bära..
Efter 50 m av 1,5 km insåg vi att det aldrig skulle fungera.. Våra underarmar var redan punkterade och något var tvunget att ske. Då vi precis gick förbi en mataffär gick jag in där och pantsatte min mobil där under dagen för att få låna en kundvagn att köra alla möbler i, haha! Aldrig har jag sett en hel stad smila upp på det viset som Odense gjorde mot oss idag.. Många kommenterade vår frammarch och jag undrar om vi inte både blev fotade och filmade i smyg från håll och kanter.. 

Fint blev det i alla fall hemma hos henne och min mobil är utbytt mot kundvagnen igen så allt är i sin ordning!

Jag tänkte lägga upp lite bilder från kvällen imorgon om där blir tid för det mellan sidorna av läsning :)

Hoppas att ni alla haft en hygglig afton och att ni i denna tidpunkt sover gott!
Baci <3

Kommentarer
Postat av: Elin

Hahaha! Dethar nog varit en syn det! Tur att ni insåg det hela i rätt läge, fattar inte heller att det ska vara så himla svårt att borra! Volta flera gånger om i luften är lugnt men att hänga upp en tavla är ju bara omöjligt! Tummen en bra bit upp på underarmeen här alltså! Det blir sys grön för hela slanten om två veckor b t w.... Puss puss o ha en bra dag!

2011-09-25 @ 09:11:07
Postat av: Jojjan

du verkar ha en stark tro om att ta så mycket det bara går på en cykel, fast det verkar som det aldrig kommer att fungera, om man ser till dina två senaste försök ;) PUSSS

2011-09-26 @ 13:34:11
URL: http://jojooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0