Världens bästa Mange!

Hej :)

Vilken helg det har varit!! Helt helt fantastiskt att ha haft Mange på besök. Jag mötte upp honom lite efter 19 på stationen i fredags då han kom kånkande på hur mycket saker som helst och tunga påsar! Vi stack snabbt hem om mig för att lämna av alla saker och därefter ut på stan för att hitta någonstans att äta.
Jag kände mig superförkyld och Mange var relativt trött så efter en middag på en italiensk restaurang inne i stan, bar det hemåt igen..

Lördagen spenaderade vi mest på stan faktiskt.. Gick i en massa affärer och blev frestade av höstens kollektioner. Helt plötsligt tycker man att man inte har ett skit att ta på sig i den överbelamrade garderoben!
På kvällen gick vi till ett ställe som vi faktiskt åt på i somras.. När man är hungrig och vill försäkra sig om att bli MÄTT så finns det faktiskt inget bättre än en stor BUFFÈ och ja, buffé blev det.. Herre min Gud vad man kan äta när det kommer till kritan, haha! Det är någon mongolisk (tror jag att det står) restaurang så får man själv gå och plocka ihop vad man vill ha i sin wok och sen står där en stackars man inne i ett FÖRBANNAR VARMT rum och wokar och wokar och wokar...





Söndagen här i Odense bara regnade bort och det nyttjade vi till att bara ligga inne och mysa till film efter film och sen fotbollsmatch under eftermiddagen då jag fick tid att plugga :)
Det bästa av allt var att Mange hade tagit ledigt på måndagen för att stanna en extradag och eftersom jag bara hade föreläsning mellan 8-10 och sen en timmes arbete med min grupp, så hade vi ytterligare en hel dag..

Nästa gång vi ses blir i Köpenhamn om 2 helger då vi har 3 år tillsammans och ska bo över på ett hotell som heter Bella Sky. Det ligger lite utanför stan men har tusen bekvämligheter som vi prioriterade högre än shopping..


Alltså jag vet inte riktigt om det stämmer men det står att det öppnade i våras och är Nordens största hotell.. Det blir faktiskt spännande för annars brukar det bli lite mer gemytliga ställen man hamnar på och inte såhär pompösa i alla fall :)

Idag ska jag plugga, plugga, plugga eftersom det inte blivit supermycket av den varan i helgen! Vi har en ganska lugn vecka med få föreläsningar så jag har även anmält mig till ett Power Yoga-pass i eftermiddag!
Mer om det senare, antagligen!

Nu ska jag läsa igenom en 15 s lång artikel om DXA scanning som man använder vid diagnostisering av benskörhet och därefter en lika lång artikel om benskörhet :)

Ha en härlig dag folket så hörs vi..
Skype ikväll mamma och pappa?

PUSS PUSS


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Kajsa! Klart att vi skypar i kväll - Lena är på dans fram till 21,15 tror jag. Äs också superförkyld och varit hemma från jobb måndag-tisdag. Vi hörs i kväll. Puss!

2011-09-20 @ 10:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0