PUH HA!!

Ja, då är man äntligen hemma efter en lååång låång dag. Var på skolan vid 09.30 imorse och därefter har det varit intensiva timmar med sammanlagt 1 h cykling i STÖRTregn, en otroligt spännande föreläsning om kroppen i helhet..i princip på latin (som för övrigt är mycket likt italienskan..visste att jag skulle få användning för de gamla kunskaperna i det vackra språket!) och i eftermiddags 3 timmar (som ni märkte på mitt förra inlägg) som gjorde mig svimfärdig häften av tiden..

Föreläsaren var en ung, manlig kirurg som tyckte det var jättekul att visa upp dem mest GROTESKA youtube-videos på olyckor och brutna ben åt höger och vänster.. En kille svimmade under föreläsningen och jag är mycket förvånad om jag var den enda av oss andra som satt och chippade efter andan..
Hur kan man lägga upp en föreläsning för medicinstuderande på sin 2a vecka, på det viset? Fruktansvärt intet-sägande dessutom!

Därefter hade vi ett info-möte från FADL som är en förening för medicinstuderande i danmark.. Extremt bra sådan, så även om det är dyrt..så tänker jag nog gå med. Man kan dessutom parallellutbilda sig genom dem för att jobba nätter på sjukhuset som patient-vakt vilket låter himla spännande (och som jag vet är extremt välbetalt!)

För stunden skiner solen så jag ska nog passa på att gå till affären och köpa någon matsäck till morgondagens tidiga tåg-färd (07.00) eftersom jag inte lär prioritera att äta något innan avfärd :)

IMORGON SES VI.. eller några av er i alla fall.
Elin skickade precis ett sms om att vi ska ses imorgon och selvfølgelig ska vi det :) :) :) !

Pussar och kramar..



Hej så länge, vackra Odense!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0