På biblioteket.

Och så var morotens tid här! Kan känna igen mig i min kära syster när hon bodde i Lund och åt sig mätt på sega morötter.. Detta berättade hon så klart några år efter så att ingen hade en möjlighet att hjälpa eller bistå med något annat.
Jag är tack och lov inte riktigt där ännu men imorse, då jag bestämde mig i sista sekund för att sitta kvar på skolan och plugga, efter föreläsningarna så var det enda jag hann få med mig, 4 morötter. Dem har jag nu klämt utan större problem och även min termos med kaffe.. Haha!!

Så skönt det är att bara stanna kvar och få allt gjort direkt än att sticka hem och låta 2 timmars arbete istället bli till 7 h.

Igårkväll träffades vi i den sociala gruppen igen och åt ihop. Vi var hemma hos en av tjejerna i gruppen som heter Louise. Hon bor helt perfekt i en jättefin lägenhet precis vid sjukhuset.. Där är ett stort område med gamla läkarhus som gjorts till helt underbara studentbostäder. Först var vi alltså hos henne och sen cyklade vi allesammans ner i stan för att mötas upp med ca 100 andra läkarstudenter. Efter en timme på stället, som för övrigt hette Heidi´s, var jag helt slut och stack hem.
Vi hade ju som jag skrev igår, våra första föreläsningar i Akut beredskap och det var minsann den mest svårförståeliga och snabba danskan, som föreläsaren hade, jag någonsin stött på!! Typiskt..extremt energikrävande att sitta i 3 timmar och försöka förstå hälften, men så kändes det också som han hade gjort det till sin grej att försvåra för oss svenskar/norrmän.

Nu ska jag fortsätta i ca 45 min till innan jag ska på "Stram-Up"-träning kl 16.

Helgen bjuder på vila och plugg, ska faktiskt bli riktigt skönt!


Titta på dessa 3 killar och bara njut! Puss och kram, trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0