Halsont till max!

Jo man skulle kunna säga att jag har ont i halsen! Det förvånar mig att jag inte ser vita prickar överallt i hela munnen för så ont gör det varje gång jag sväljer att det MINST måste vara halsfluss.. Nu om kvällarna är det ju verkligen värst så det får bli en zyx och två värktabletter, precis enligt farmaceutens rekommendationer, tidigare idag! 

Idag har vi varit lediga från föreläsningar.. Det var Pub Crawl igår i byn vilket resulterade i sent i säng som nog gjorde sitt på halsen! VI hade allesammans jätteroligt och nu känner mig ju verkligen till stans uteliv om man säger så! 
Idag har jag därför varit på apoteket, handlat mat i två omgånger, varit ute och strosat i det fina men blåsiga vädret och läst, läst, läst! Just nu läser vi om cellens olika organeller, små membranomslutna "organer" (betyder ju faktiskt små organ) och har kommit fram till den mest avancerade och avskyvärda i lärande-syfte - mitokondrier.
Det är dem som har hand om att skapa energi till cellerna och ja, processen är extremt invecklad (i alla fall i vår bok!) men också extremt beundransvärd..antar att det är så man får se på det :)

Jag har faktiskt också precis kommit hem från en te-fika på Café Biografen med hela det svenska gänget..egentligen var det bara till för de svenska kiropraktorerna eftersom det var deras förening som bestämt att träffas över fika men jag och en annan svensk tjej som läser engelska beslöt oss för att inkräkta (naturligtvis efter inbjudan)!

Nu ska jag faktiskt hoppa i säng och titta på några avsnitt av "Sjukhuset", jag har ju fortfarande ca 250 avsnitt att ta igen :) FÖRRESTEN, jag skulle ju kunna titta på någon film också!! I fredags när Mange kom hit hade han med sig en massa fina och praktiska saker till mig. Bl.a. så hade han köpt en dvd som går att koppla till datorer..eftersom jag har en liten dator så finns där nämligen inte inbyggt någon CD-funktion men med denna mackapär (märkligt ord!) kan jag nu titta på film på min lilla allt-i-allo, i alla fall!!

Imorgon väntar en lång dag på sjukhuset då vi ska skriva klart och lämna in ett arbete + PowerPoint-presentation.. Skönt att man är med några som verkar ha stenkoll på allt sånt tekniskt. Jag kan nog erkänna att detta annars är NÄSTAN det första PowerPoint-arbetet jag gör :O !

Sov nu gott allihopa, BUONA NOTTE!


Kommentarer
Postat av: Monne

Sötaste Kajsa. Usch ja...inget skoj med halsont! Hoppas att det går över snabbast möjligt! Och zyx med värktabl låter som en bra rekommendation ;) Lägg till vila & honungsvatten så är du snart frisk igen :) Annars låter det som att läget är under kontroll. Hoppas att ni slipper läsa & lära er boken The Cell...fick bläddra i den en gång & det räckte! Jag minns bl.a. att det fanns ett "schema" över cellens funktion...den va lika stor som en poster & något så förvirrande att jag bara vek ihop & la tillbaka den snabbt som bara den!



Skönt att helgen är här! Blir nog lite häng med Elin & Co. och kanske lite skogsvandring med svärföräldrarna :) Hoppas självklart på kanonväder. Ta nu hand om dig & hoppas att du blir av med det onda snart! Filmtips: Burlesque (om du inte redan har sett den). En chic-flick som är kanon när man ligger nerbäddad & mår sådär. Massor med krya på dig kramar från oss :)

2011-09-23 @ 07:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0