Fredag och værldens vackraste væder!

Nu æntligen har jag fått mitt tangentbord på datorn, ændrat till danska! Kænns lite mærkligt att skriva på dock før ø:et sitter på æ:ets plats och trværtom så ni ska invanda rutiner førsøka ændras.. Kan vi redan nu varna før stavfel lite hær och var :)

Idag hade vi vår førsta "examen"..Jag skulle aldrig kalla det, det sjælv men den tillhør de uppgifter man måste klara av før att få fortsætta studierna. Vi har under 5 veckors tid arbetat med ett forskningsprojekt som handlar om Osteoporosis - benskørhet, før kvinnor i åldern 50-65. Inte hade jag en aning om att ca 50 % av alla kvinnor øver 45 år kan rækna med att få minst en fraktur som tanta! Skræmmande siffror som det absolut ær nødvændigt att samhællet tar tag i! Min grupp klarade oss riktigt fint från grillningen av vår Supervisor, en kvinna som forskar kring något nærliggande av vårt æmne..

Vi var klara redan kl 10 imorse och sedan dess har jag varit en svæng på gymmet før att dærefter ligga ute i en park, hela eftermiddagen och læsa och sola! Hær har verkligen varit totalt vindstilla och sækert upp mot 25 grader.. Helt helt underbart och vad jag førstår har ni haft det lika skønt "borta i Sverige?"

Nær jag låg dær i parken och hade tagit mig igenom den lite jobbiga biokemin så var det dags før att læsa ur "Akut beredskap" som berørde blødningar .. I sammanhanget dær de skulle førsøka førklara att ett øppet sår, gærna kan se lite værre ut æn vad det ær eftersom blod har en viss førmåga att færga av sig och se ut som otroliga mængder æven om det bara ær någon deciliter.. Hør och hæpna øver hur en lærabok i danmark kan vara skriven:

"Fælles for blødninger er, at de ofte ser værre ud, end de er. Dette skyldes blodets evne til at farve alt omkring sig kraftigt rødt, samt det faktum at blot 1 dl væske spredt ud på en overflade ser ud af temmelig meget. (Nu kommer det!!) Bare tænk på, hvor meget en øl kan fylde på gulvet, hvis man skulle være så uheldig at tabe den..."

Jo mina vænner, det ær exakt vad dær står i vår lærobok, HAHA! Danskarna er inte ritkigt kloka alltså!

Nu ska jag snart påbørja min kvællsmat som idag blir Faitas. De andra har tagit ivæg på "Rustur" denna helgen och ska øvernatta på hemlig ort fredag-søndag så idag blir det faktiskt en hemmakvæll, alene!

Varfør inte jag ær med på Rusturen beror på att jag imorgon ska møta upp hjærtat mitt i København och bo øver på hotell och verkligen hygge oss sammen! Till skillnad från de 190 andra eleverna så kommer jag sitta totalt uppladdad och pigg på måndagens førelæsning.. Men så klart utan en, førmodligen, vældigt rolig upplevelse!

Ha nu en hærlig helg allihopa och familjen, paddla loss!
Elin, du kanske bør ta med dig något annat æn bara dig sjælv imorgon? HAHA

BACI

Kommentarer
Postat av: Paulina

HAHA! älskling det är så roligt att läsa om dig! Det där med ölen var ju fan bara sjukt grymt kul! Önskar vi hade lite mer sånt i våra böcker:D



Och jag måste bara fråga eftersom jag hör (ser?) ironin i det du skriver om Elin. Vadå, har hon varit och paddlat förutom utan att ta med sig något? Haha, det här kan bli underhållande...



ha en supermysig helg med Mogens. Hälsa honom så gott!



LOVE YOU

2011-09-30 @ 21:23:45
URL: http://thisispaulina.blogg.se/
Postat av: Paulina

Och vet du? Det är en butik här i Göteborg som är intresserade av att sälja mina saker! :D

2011-09-30 @ 21:24:28
URL: http://thisispaulina.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Jaja jag, lillasyrran, hade med mig en stor taske med massa saker så som ombyte om man vælter med kanoten och matsæck, pengar mm. Nær vi hæmtade Elin så stod hon bara dær længs vægkanten utan någonting..Haha søta søta Elin! ÆR DET RIKTIGT, DET MED BUTIKEN? SÅ OERHØRT ROLIGT PAULINA! Æh det får du berætta mer om nær vi hørs næsta vecka på Skype :) Nu ska jag packa lite infør helgens bravader och sen hoppa i sæng :) Hælsa kæra Ludde också..Jag saknar er båda! Puss och kram

2011-09-30 @ 22:32:10
Postat av: Paulina

vi saknar dig också!

2011-10-01 @ 16:14:55
URL: http://thisispaulina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0