Bingo, crossfit och "Sjukhuset"!

Hej allihopa!

Idag har jag, hör och häpna, varit ledig från skolan i den bemärkelsen att jag inte haft några timmar på skolan men DOCK suttit några timmar över boken ändå :)

I natt sov en vän från klassen över här, som i vanliga fall bor i Köpenhamn. Eftersom vi var på "Bingo Banko" igårkväll så var det lättast så.. Och nej, absolut inte nock pratat om Bingon..det var verkligen något av det roligaste jag gjort!! Alla dem äldre eleverna, och våra faddrar, hade klätt ut sig till typiska bingo-karaktärer och efter några timmar så kan man ifrågasätta sig vad dem gör på en läkarutbildning då dem är fullutbildade skådespelare och komiker hela högen.. Det var riktigt länge sedan jag skrattade på det viset. Bingon varade mellan 19-22 men jag önskar att jag satt där över nummerplattorna fortfarande. Tyvärr hade jag inte kameran med och om jag hade haft det så lovar jag att hela kvällen blivit filmad.. Där var bl.a. två tjejer som spelade enormt bittra gamla damer.. De hade tonat håret grått och sminkat enormt bra rynkor mm. i hela huvudet och ja, allt var klockrent! Under dem 3 timmarna så satt dem och skrek för varje nummer de fick och "Rust pååååsen" så fort det inte gick särskillt bra. Naturligtvis vann jag ingenting men dem hade verkligen jobbat på bra med sponsorer och priser så folket som vann var helt överlyckliga!

Idag har jag annars varit ute och fotat Odense I VACKERT VÄDER, för första gången på 2 veckor :)
Skönt att för en gång skull inte vakna av att det smattrar mot mina sne-fönster.

Ikväll var vi ett gäng tjejer som prövade på Crossfit-träning preics snett över gatan där jag bor.. Där finns ett ställe där muskelbergen i Odense hänger, Odense BodyBuilding Club och bakom deras lokaler fick vi pröva på crossfit ute i en "industrilokal"! Jon du hade älskat det!! Det var en kvinnlig superhård tränare och idag fick vi mest lära oss grunderna och sen avsluta med en sjuk cirkelträning.. Det är den typ av träning man gör med Kettlebells..äh det var spännande och väldigt explosiv träning!!




Nu ska jag snart hoppa i säng då skola väntar imorgon mellan 08-18 och därefter en helg ihopa med Mange :) Han kommer äntligen och hälsar på mig här!! Ska bli riktigt kul att möta upp honom på stationen imorgonkväll efter mina föreläsningar..

Ta hand om er där hemma. Jag blir superglad när ni skriver en rad :)
PUSS

Kommentarer
Postat av: Robban

Hejsan Kajsa!

Bingo och Crossfit! Du verkar ha det bra i Odense.

Crossfit är verkligen en rolig träningsform.

Glöm nu inte att smaka Brunsviger!

Ha det gott!

/Robban

2011-09-15 @ 22:29:26
Postat av: Andrea

Hej sötaste!

Ja livet rullar sannerligen på derover i Odense, måste vara marsipanen som gör människorna så glade eller så är det ölen:)

Måste vara underbart med litta Mangemys, minst två små här hemma som är är gröna av avund:)

Vi saknar dig redan!

Ses i bloggträsket, i´m back:)

2011-09-16 @ 06:45:19
URL: http://bofinken5.blogspot.com
Postat av: Jojjan

snuttan då, allting låter ju fantastiskt!! :)

2011-09-16 @ 09:15:12
URL: http://jojooo.blogg.se/
Postat av: Pappa

Hej dotter!

Redan fredag - var sjutton tar dagarna vägen!! Man blir litet avundsjuk på det där studentlivet och din ungdom som gör energin outsinlig och att du inser att hela världen bara ligger där bara för att undersöka.

Ha nu en riktig fin helg och ta väl hand om varandra - det är ni värda! / Pappa.

2011-09-16 @ 09:26:13
Postat av: elin

Hej! Den där hårdisbruden hade alldeles säkert gråtit om hon varit med på Elin Vs cirkelträning på kasern, det var grejer det! Haha. Kan absolut sakna ibland... Bara det att ösa på bra och rolig musik och studsa lite hit och dit kan få hjärtat att le.

Fastna inte i bingo bara... Det är för oldies!

Puss puss och ha en trevlig helg i köpenhamn med mange. Vi räknar ner tills vi ses igen!

2011-09-16 @ 16:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0