Idrottsdag och därmed krig!!

Hej ni kära vänner och familj!

Samma kväll som jag satt hemma i Landskrona, nervös som jag vet inte vad inför Danmarksflytt, så föddes också en liten tös några mil söderut. Hon har länge kallats deras lille tossetös men namnet föll tillslut på Olivia. Åh vad jag önskar träffa henne nu nu nu!!! Eller varje fall få se en liten bild (Jon ta det inte alls som något måste att skicka, även om jag precis länkade min blogg på din facebook-sida!)

Idag har vi haft en idrottsdag på Universitetet.. Det hela började med att vi skulle på så kort tid som möjligt göra upp 55 bollar av papper med tejp runt och blåsa upp en massa ballonger. Redan här märktes avsaknandet av folk i min grupp och vi kom sist (som på alla de andra tävlingarna också, haha) men sååå kul vi har haft. På ett av ställena var det krig mellan en grupp och de Sociala Tutorerna som har haft hand om oss "rysser" under rusturen. De hade satt ut soffor på högkant, fåtöljer och helt vilt mycket grejor i ett rum och så skulle man springa över hela rummet för att få med sig en sko hem till sitt bo UTAN att bli träffad av någon pappersboll som vi då själv gjort upp. Alla löpte total amok och sprang runt som vildar för att nå denna skon och jag själv, som aldrig tidigare kan erindra mig har uppskattat att leka krig, gick max in för detta!
Vi får väl se imorgon hur många blåmärken man dragit på sig :)

Efter den dagen stack jag snabbt hem om, anmälde mig till en FUNK-pass och sen iväg igen. Det var ett riktigt roligt träningspass som gick ut på att dansa-dansa-dansa till hip-hop och funkmusik! Tyvärr var det sista gången det passet skulle gå men jag kan nog uppskatta något av de andra typ 15 danspassen...

Imorgon är det skolstart så nu ska jag bara packa väskan och ta det roligt i aften.

Lovar också att komma igång med foto och bilder på allt och inget men när jag skulle få in kameran nu i datan så skulle jag först ladda ner något program och något sådant finns där varken tid eller ork till. Får bli imorgon!

Ta nu hand om er där hemma och som sagt Jon, känn ingen press alls med bilderna!

Haha puss och kram gott folk

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej min lilla Kajsa! Kul att få ta del av din framfart i Odense även så här via nätet - skulle inte förvåna mig om du plötsligt får timmar över till att bli instruktör på gymet (det är inte rättvist att ni unga har så många fler timmar på dygnet än vad vi gamla stötar har!!!) Kul att träffa dig i fredags, även om det blev ett kort besök (jag hade ju 30 mil framför mig i retur hemmåt också), och jag tyckte ditt boende var riktigt trevligt! Puss på dig och lycka nu till med studierna!! Dr Kajs Videfors --- jo, jo - smaka på den du!!! Pappa

2011-08-29 @ 21:27:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0