Superb helg!!

I helgen (tyværr bara fredag-lørdag) hade jag ælskade mamma och pappa på besøk..
Det var tokigt nog førsta gången de var hær inne, æven om vi nog pratat om det i sækert ett halvår.. Men så æntligen blev det av och vi alla hade møjlighet att åsidosætta åttagande i några timmar :)

På fredagen var vi ute och åt på Odenses ældsta restaurang som heter den Gamle Kro - passande nog!
Dær åt vi en fantastiskt fin middag bestående av jordætskockssoppa med lax-tartaer (stavning?) och till huvudrætt blev det ung-kalv, potatiskompott och en massa utsøkta tillbehør.. Pappa som var den enda av oss som erkænde sig sugen på efterrætt, tog in en sådan, som snabbt delades upp på tre.
Stackar´n ;)

På lørdagen åt vi en god frukost och begav oss ut på stan dær det rændas runt i butik efter butik. Det ær så roligt med besøk før æven før mig, blir det som en liten lyxig semester och jag unnan mig alltid att køpa lite nya saker och klæder..vilket naturligtvis aldrig ær fel!
Det blev två toppar och två byxor, allt som allt! Allt var på rea men jag tycker nog alla plaggen kændes himla våriga - så varfør det var rea har jag ingen aning om, men tackar naturligtvis och tar emot!

Igårkvæll blev det dærefter filmkvæll hemma hos Kjell med kaffe och kaka - trevlig lørdag med andra ord!

Idag har jag varit på yoga och det gick verkligen superbra idag. Jag klarade alla mina tidigare utmaningar och kænde mig faktiskt himla smidig.. Efter passet kom instruktøren fram till mig och frågade om jag inte kunde tænka mig att gå en utbildning och kanske sjælv bli instruktør.. Det hade naturligtvis varit hemskt roligt men frågan ær om tiden och møjlighet finns? Sjælv har hon varit 1 månad i Indien och utbildat sig - hon ær med andra ord extremt duktig, så det kændes riktigt bra att få så fin "kritik" av henne.



Efter avslutad træning møtte jag upp Kjell før några timmars plugg på Café Ryes som ligger i kvarteret næra mig, på væg in mot staden.. Jag har naturligtvis många gånger gått førbi detta stællet men av någon dum anledning aldrig tidigare varit dær. Det blir det med all sækerhet ændring på før vi båda tyckte himla bra om fiket!

Ikvæll har jag ætit kanongod kycklingrætt som mamma hade med sig - en god grædd- och rosmarinsås..
Synd att man slænger i sig maten bara och ær klar på mindre æn 10 minuter.. Skulle vilja sæga att det i genomsnitt tar mig 4 minuter att æta alltså - jag tror faktiskt inte att jag øverdriver då ens?! Någon som kænner igen sig?

Ikvæll har jag sett det fruktansværda programmet Mammor & minimodeller på tv3play och ælskar min egen mamma mer æn någonsin. Inte før att jag, rultan nr 1, någonsin skulle tænkas kunna bli barnmodell men ændå.. Tack før att jag fick vara precis som jag ville och leka mamma, pappa barn med tjejerna i klassen tills vi gick i 9an, haha!

Ikvæll blir det en tidig kvæll. Jag ær trøtt som bara den och kan tænka mig att lægga mig och læsa lite statisk, bara før att det ær så kul! (tur att det ær svenskar och inte danskar som læser min blogg och kan førstå min ironi)

HA EN BRA SØNDAGKVÆLL..


Kommentarer
Postat av: Jojo

låter som en underbar helg med dina fantastiska föräldrar (och mina gudföräldrar, hihi). :) :) himla kul med yogan också, du är ju bara för grym som lyckas med allt du tar dig an, oavsett vad det är. Fina fina Kajsa! ♥

2012-02-12 @ 20:35:41
URL: http://jojooo.blogg.se/
Postat av: Monne, Jon & Olivia

Jaaa...kan du inte utbilda dig till yoga-instruktör!!! Sen kan du hålla pass här hemma...jag & Elin kommer def att följa dina böjliga anvisningar :) Låter som att ni har haft en helt fantastisk helg :) Vi längtar tills vi ska komma o våldgästa!! Och jag håller med att man tackar sina föräldrar lite extra för den uppväxt man fick efter ett så hemskt program! Har tänkt be svärmor om tips på uppfostran så att kanske Olivia efterliknar sina fastrar en dag ;) Ha en underbar vecka söta Kajsa!! Puss & Kram

2012-02-12 @ 21:33:09
Postat av: Jojo igen

haha K, tyst! :) Vi vann inte, så det där med att vi alltid vinner är bara påhitt. Ikväll kan jag på skype, kan du? eller du har alla ♥ dag mys på telefonen med Mange? ;) höh. PUSS!

2012-02-14 @ 08:16:12
URL: http://jojooo.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Skype fungerar perfekt ikväll:) sitter på en @€&??? Buss nu på väg till skolan då min cykel var rejält punkad i morse.. Superkul detta!!

2012-02-14 @ 08:19:39
Postat av: Paulina

Jag håller med dig! Mammor och minimodeller är SJUKT! Men jag kan inte låta bli att titta på det! :D



Kul att läsa om din fullspäckade helg hjärtat.

AJ MISS YOU!

2012-02-14 @ 18:01:12
URL: http://thisispaulina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0