Proffessionell?

Hur vågar man ens kalla sig mekaniker eller cykelhandlare nær man inte ens kan laga en vanlig punktering utan att ta i sønder dubbelt så mycket? I slutet på førra veckan læmnade jag in min cykel på reperation efter att ha fått punktering på skolan.. Då cyklade jag først hem med total punka (pumpade den på vægen før att detta skulle vara møjligt!)
Nær jag hæmtat ut den och cyklat hem, såg jag ett stort hål i sadeln som han råkat åstadkomma men inte sagt något om, så klart, nær jag væl hæmtade cykeln. Det var jag dærfør och fixade igår.. Naturligtvis hade han bestællt hem den absolut billigaste (kan ha kostat max 40 DKK den dær sadeln och hård som sten) och monterade den dessutom minst 10 cm lægre æn min førra, utan att rådfråga mig hur jag ville ha den i højd o.s.v.

Idag, efter att ha anvænt cykeln 1 dag efter reperationen, var dær f*n ta mig punktering igen....!
Naturligtvis ute på skolan som ligger 6-7 km hemifrån mig.. I FRUSTRATION fick cykeln sig 10 sparkar och jag ringde och klagade av mig 1 minut till Mange..

En som heter Daniel som jag læser med cyklade dærefter hem min cykel genom att hålla den i andra handen medans han sjælv cyklade och jag fick hoppa på en buss.. Lagom irriterad går jag till cykelmekanikern och han føreslår att jag ska betala fullpris eftersom det med størsta sannolikhet ær en ny punktering..

Det komiska i detta ær att vi just nu læser om sannolikhetslæra så før en gång skull vågade jag stå på mig och bad honom att fundera kring huruvida det med størst sannolikhet verkligen ær så att jag varit otursam och fått en ny punktering ELLER att han gjort ett dåligt jobb och borde titta øver slangbytet och reperationen igen?!

Fick min vilja halvt igenom och ska dit och hæmta ut møget innan 11 imorgon før 50 DKK..
Idiot!!



Det ær tydligen så svårt och imponerande att reparera en cykel?? Jag bør ta tillbaka alla mina utlåtande.. Eller?

Kommentarer
Postat av: Evan

Gå till Elle næsta gång, jag har hørt att hon ær proffs! ;)

P.s. ska vi kasta ægg på cykelaffæren?

2012-02-21 @ 22:14:53
URL: http://pigenlina.blogg.se/
Postat av: Paulina

Hahaha! Hjärtat då. Sitter här och skrattar för mig själv. vilken jävla bild!!

2012-02-22 @ 14:59:07
URL: http://thisispaulina.blogspot.com
Postat av: Elin

Älskar bilden! Och älskar att du hävdade din rätt! Känns ruttet när man är missnöjd, tänker säga något men låter bli. Kagit! Hehe. Pussar

2012-02-23 @ 23:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0