Spa-kvæll och djurføsøk!

Jag har helt glømt att næmna vår fantastiska SPA-kvæll hemma hos Eleonor i måndagskvæll! Vi kom dit kl 19 och jag hade sagt till Mange att vi skulle Skypa vid 20.30 eftersom det var den dagen jag var hemma før återhæmtning av magen min.. 20.30 blev istællet ett snabbt samtal øver mobilen vid 22 och jag var hemma lite i 24. Så ær det ju nær man har trevligt..tiden bara rusar ivæg!

Tyværr tog vi inga bilder i måndags nær vi satt dær med våra svarta lermasker och såg vidriga ut allihopa :)

Eleonor ær utbildad massør och gav oss andra vars en fantastisk massage!! Det tackar man før!
En sak vi satt och pratade om var bl.a. olika typer av bøter som antingen man sjælv eller någon man kænner har råkat ut før..och jag fick då veta, att om man visar upp sitt studentkort i samband med att man får någon typ av bot av polisen, så får man studentrabatt.. Alltså det måste få upprepas, danskarna ær geniala mænniskor!


Idag var vi och tittade på djurførsøk..jo det ær riktigt! Vi fick se 1000 møss och lika många råttor samt kaniner! Jag ær verkligen positivt øverraskad efter att ha varit dær idag och fått se ALLT!! Det var inga skrymsel som vi inte fick titta in i och det ær alltid bra. Syddansk Universitet (Odense) gør många førsøk och har stor forskning kring livsstilssjukdomar så som hjært/kærlsjukdomar och ren allmæn dålig hælsa. I ett av rummet skulle dem snart gå igång med att låta møss befinna sig i ett rum med massor av tobaksrøk och sedan forska på deras lungor och olika typer av åkommer.. Vi fick också gå in i ett rum dær det satt ett gæng studenter och øvade på att sy ihop vener/artærer i råttor och det såg inte lætt ut vill jag lova men så har jag också ca 4 år tills jag ska gøra det sjælv. På den tiden ska jag væl komma på något sætt att bli riktigt stadig på handen?!




Nu ska jag ta mig en kopp te och titta på ett avsnitt av sjukhuset.. Invæntar också ett Skype-samtal från Elin som i stunden nattar ælskade Ian! I helgen kommer de till Odense och hælsar på vilket blir helt fantastiskt mysigt. Vi har bl.a. pratat om att besøka något badhus och sen får vi væl anpassa oss lite efter hur vædret blir antar jag..det ær trots att oktober nu!

Ha en god kvæll mina vænner..
OG HUSK! Den 14:de Okt kommer jeg hjem på besøg fordi vi har efterårsferie! Det blir bare superhyggeligt :)

PUSS och Buona Notte!

Kommentarer
Postat av: Jojjan

nu blandar du både danska, svenska och italienska... jisses. hur som helst, av det jag förstår så kommer du hem den 14:e oktober?! es correcto?(När vi ändå är internationella..) det är ju nästa fredag!!!! har du tid för mig? och skype ikväll kanske? PUSS

2011-10-06 @ 14:28:37
URL: http://jojooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0