I læsesalen på Uni!

Hej hej!

Sitter i vår 24/7 læsesal på Universitetet ihop med en hel flock av mænniskor.. Det ær verkligen inspirerande att sitta samman med andra mænniskor som alla har næsan i bæckerna/dataskærmen, och pluggar!

Jag har varit supereffektiv på læsfronten och blev klar 1 h tidigare æn beræknat så nu återstår 1 h 15 min till førelæsning.. Naturligtvis kan jag læsa annat så det ska jag efter detta snabba inlægg..

I morse fick jag min færsta morgontidning som alla nyinflyttade Odense-bor får gratis under 1 månads tid.
Jag læste bl.a. om Nobel-priset i Medicin som gått till 3 mæn før deras arbete kring att få fram en behandligsmetod/medicin mot cancer. Det hemska/ironiska (som tidningen valde att skriva) ær att en av mænnen dog i fredags, innan han hunnit ta emot priset, i just cancer..
Usch ja, varfør var dem inte vara några månader snabbade i processen så att han sjælv kunnat ta del av deras framstående forskning!!?

Nej, nu ska jag återgå till mina 20 aminosyror som jag ska læra mig namn, førkortning av namn och struktur av..
Exempel nedanfør ær Tryptophan, visat på 2 olika sætt, som tydligen har problem att sætta sig:



 

Idag ær det kanelbullens dag och sorgligt nog har jag inte ætit en enda ænnu!

Jag har faktiskt inte ens tænkt på att det var idag færæn nu nær jag gick på internet och det står øverallt om denna dag! Det ær rætt skønt tycker jag nær en sådan "nyhet" kan få vara det viktigaste, om så bara før några minuter! Det betyder førhoppningsvis att det inte hænt så mycket hemskt runt om i værlden!

Puss och ha en skøn eftermiddag i det vackra vædret :)

Kommentarer
Postat av: elin

Snart snart snart kommer vi! Vi kan ju höras om vad vi ska ha med oss... Du kanske har några speciella önskemål eller så. Får kanske passa på att storhandla och lite sånt när det nu finns bil att tillgå!! Ska bli så mysigt så. Love från oss alla

2011-10-05 @ 19:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0