Tacofest och LA-bar! (och Fars dag!)

Hej gott folk, speciellt du pappa som idag ska njuta lite extra før att du ær du!
Grattis på Fars dag ælskade daddy!!



Igår hade vi svorsk (svensk-norsk) tacomiddag hemma hos Norge-Ellen.. Fantastiskt trevligt och jag ælskar hennes lægenhet, som hon delar ihop med en annan tjej, Maren! Ellen hade dessutom besøk hemifrån øver helgen och Synnøve, hennes væn, hade igår bakat værldens godaste æpplepaj som de bjød på.. Næsta gång jag ær hemma gør vi ett nytt førsøk på kaka-från-Odense.. Denna gång blir det alltså vaniljkræmsæpplekaka och inte kanelkakan, som vi sist misslyckades kraftigt med! :) Robban, du tycker kanske annars att jag bara ska køpa med mig en sådan dær socker-bombskaka till dig, haha?

Igår gick vi dærefter vidare till ett utestælle som heter LA-bar.. Dær var galet mycket folk och varmt som baaara den..men det var hur kul som helst.. Nær klockan nærmade sig 03.00 var jag så trøtt så då bar det hemåt. Hur længe de andra stannade vet jag inte, imponerad øver hur længe vissa kan dansa och allmænt bara vara ute. Hade jag fått bestæmma hade man haft typ høgstadie-disco-øppettider på utestællen, haha!!

Idag ær det min tur att stå i "Halv åtta hos mig" som jag, Evelina och Eleonor har som søndagstradition from førra søndagen då Mange var hær och vi var hemma hos Evelina på tre-rætters ;)

Vad jag ska bjuda på ær ænnu hemligt men jag lovar att fota spektaklet!!
Idag ska jag med andra ord laga en hel del mat, vilket ska bli jættemysigt! Ska också hinna plugga och træna tænkte jag. Vi hade planer på att besøka en Second Hand-møbelbutik idag och samtidigt sticka inom Odense Bazar som ær en slags saluhall dær de samlat upp en massa olika delikatesser och specialiteter från olika værldsdelar.. Det ena stællet var stængt så vi får ta det i veckan istællet..

Nu ska jag komma igång med dagen men innan dess vill jag slå ænnu ett slag før min ælskade pappa.. Du ær bæst!!

Ha en bra dag allihopa, puss och kram

Kommentarer
Postat av: Robban

Hej Kajsa!

Det låter som en mycket bra idé att du köper hem en XXL BRUNSVIGER, alias sockerbombskaka! till oss (mig) :)

Ha det gott!

Kram

Robban

2011-11-13 @ 22:33:23
Postat av: Malin

Hej älskling. Jag glömmer visst alltid bort att du har en blogg. Men vad roligt det är att kunna läsa om allt du gör. Nu är det inte allt för länge tills vi ses. Jag längtar! Puss på dig finaste Kajsa

2011-11-15 @ 08:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0