Læs læs læs!

Den dær førvarningen om att Modul 2 (varje termin indelas i två moduler och vi har nu påbørjat modul 2) kommer bli hårdare ska nog verkligen tas på allvar. Dær ær redan desto mer att læsa och enligt mig, kænns det redan som vi tagit 10 steg upp på svårighetsnivån.. Tro dock inte Modul 2 att detta avskræcker mig, nu kænns det bara som att det børjar på allvar det hær!!

I førmiddags har jag læst om celldelning - mitosis och meiosis. Detta ær vanlig celldeling resp. kønscelldelning. Man kan tycka redan hær att de kunde varit lite mer uppfinningsrika och kommit på två ord som skiljde det hela lite mer.. Vænta då, och hør hær!

I processen celldelning har man att gøra med føljande begrepp:

Kromosomer, eu- och heterokromatin, kromatid, centromer, centriol och centrosom.

Varfør bad namngivaren inte om hjælp om han nu var helt slut på idéer?!

Tack och lov har jag kæra Khan Academy att luta mig tillbaka på och finna førklaringar till det hela!

http://youtu.be/ijLc52LmFQg

Før er som kænner att ni borde læra er lite mer om celldelning och de olika begreppen jag nyss næmnde (pappa kanske ?) :)

Nu ska jag ivæg till skolan. En tredje førelæsning før veckan, væntar! Och denna gången har jag faktiskt læst och førberett mig lite så det borde gå som ett rinnande vatten detta!

Ha en bra dag ni søta mænniskor. Baci!



Hælsningar från mig och Salman Khan!

Kommentarer
Postat av: elin

Hej Kära du!



Modul 2 låter som något helt annat än vad det är, typ steg två i hur man bygger en lådbil...?! Haha. Jag saknar dig och längtar tills den näst nästa helg! Hoppas det var bra med Mange i helgen. Hörs söta!

Pussar från oss, en jättestor från Ian

2011-11-10 @ 20:26:39
Postat av: elin

Förresten, jag har inte hunnit skriva innan,soffan är bara så sjukt fin!!!! Fatta hur länge jag letade efter exakt en sådan innan vi till sist byggde bänken ute på "ballis".. Och stolen blev fin... och tröjan! Du är ju grym!

2011-11-10 @ 20:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0