Førsta tentan avklarad!

Hej vænner.

Ja, så skrev vi vår førsta tenta hær igår - på min ælskade mammas fødelsedag och allt!

Provet innehøll 21 uppgifter och jag tror alltid max.poængen ligger på 100 p.
Vissa uppgifter kændes inte helt logiska och några hade nog i princip ingen av oss hørt om tidigare men jag tyckte ændå det kændes som att det gick jættebra!
Ehm, fantastiskt vad snælla de var med tiden i alla fall men så skulle man ju också ha nog med tid till att sitta och riva av från kalkyleringsarken man skriver på och placera i 2 olika kuvert + fylla i uppgifter på samtliga 13 sidor som jag tydligen fick ihop allt som allt :)

Provet skrev vi mellan 13-17 men jag var klar någon timme innan. Nær vi sedan stod utanfør før att vænta på att få komma in i salarna igen och hæmta ut ens saker så kom en ganska så mærklig kvinna (før en gång skull skriver jag i total underdrift) fram till oss och frågade om hon kunde intervjua någon av oss till en fantasy-bok hon skrev.
Istællet før att bara informera oss om vad som gællde så hade hon ritat ihop något plakat dær hon skrivit ja, vad det nu stod med stora, røda bokstæver som hon tryckte upp i huvudet på oss, HAHA!
Jag, ihop med en annan tjej som heter Agnete nappade så klart och fick då att veta, att kvinnan skrev en bok med en huvudperson som var medicinstuderande på førsta året. Hon skulle veta hur vi kænt oss under tentan och allt møjligt mærkligt som jag inte alls førstår vad hon skulle med det till :S

Nåja! Skønt att man inte sjælv sitter i den sitsen med sådana tokiga idéer :) Vem vet, jag och Agnete kanske blir næsta Ron och Hermione.

Igårkvæll stack jag, Evelina och Eleonor (piff och puff ska jag snart børja kalla de två eftersom jag absolut inte kan styra vilket av namnen jag råkar sæga..) inom en matbutik - ælskade Føtex, och handlade på oss varor før att gøra en tacopaj - herregud vad uppskattat det var från min sida.. Kunde ju øverhuvudtaget inte sluta æta, haha!

Senare på kvællen stack vi till ett stælle i stan dær många andra från klassen också var. Det ær jættetrevligt, før var man æn går så ær dær minst någon medicin/kiropraktorstuderande dær!

I eftermiddag har jag pysslat med en trøja som jag køpte idag på H&M och sytt på søta, handgjorda ull-bollar. Lovar att visa den (+ min søta fynd-soffa) imorgon i ett inlægg :)

Så vi hørs, ta hand om er allihopa och igen.. Mor, tillykke med dagen i går. Jeg elsker dig <3


Kommentarer
Postat av: Paulina

Två fina människor! Grattis i efterskott Lena! :)

2011-11-03 @ 07:19:20
URL: http://thisispaulina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0