2 dryga timmars holdundervisning..

 ...dær jag och enzymer har umgåtts allt før tætt inpå varandra under en allt før lång tid!
Jag ær milt sagt vældigt trøtt i huvudet efter ca 20 uppgifter av nedanstående exempel:

• Tegn en kurve af et reaktionsforløb med et allosterisk enzym i et plot med hastighed op ad y-aksen og substratkoncentration ad x-aksen. Hvad kaldes formen på denne type kurve? Hvordan ser kurven ud, hvis man tilsætter en allosterisk aktivator henholdsvis inhibitor?

Har idag haft 4 timmars holdundervisning vilket menas ledarledda timmar dær man går igenom uppgifter som man dels gjort hemifrån och dels løser under timmens gång. De två sista timmarna handlade som sagt om enzymer och det ska inte mycket till før att de små liven, helt och hållet tar kol på en. Jag førsøker att rikta tanken åt hur fantastiska dessa enzymer faktiskt ær och efter att ha læst frasen: Life wouldn't exist without enzymes, ca 50 ggr i våra lærobøcker så kan jeg godt forstå at vi skal igennem det hele!

Nu om kort, ska jag ivæg och træna Crossfit och har idag vågat mig på det riktigt passet och inte bara intro-timmen. Jag brukar gå totalt genomsvettig MEN NØJD, från intro-timmarna men kænde idag før en ænnu større utmaning och dessutom skulle 2 från klassen också dit så då kunde jag inte ge upp :)

Imorgon var det tænkt att vi skulle få komma och vara med på en dags obduktion men fick idag besked om att dær inte var något lik (på gott och ont) så det blir instællt. Sekunden efter att ha læst, blev jag jættebesviken før jag hade verkligen sett fram emot detta men ja som sagt, det ær ju helt fantastiskt att dær inte døtt någon som ska obduceras? Istællet blir det en dags ledighet som jag redan planerat ett studie-schema før ;) Det gæller ju att hålla igång!!



Typisk Crossfit-lokal..




Kommentarer
Postat av: Lasse

Fasen vad våra inlägg blev lika idag, t.om. enzymexemplet ;)

2011-11-16 @ 20:50:35
Postat av: Jojjan

underbara du, jag saknar dig

2011-11-17 @ 11:53:07
URL: http://jojooo.blogg.se/
Postat av: Monne

Jag förstår dig! Önska att jag hade din positiva anda...Jag har idag bestämt mig för att hoppa av min kurs. Finns helt enkelt inte tillräckligt med tid i min vardag :( Känns lite tungt o misslyckat men jag hoppas kunna ta tag i det om ett år igen. Kör hårt Kajsa! Och hur gick det med Crossfit träningen?? Ser helt galet ut!! Massor med kramar o pussar från oss tre!!

2011-11-18 @ 08:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0