Så var det nog dags att skriva igen?

Herregud..så har jag äntligen en ledig stund :)

Sedan jag skrev i måndags har det hänt mycket. Skolan har dragit igång på riktigt och det känns hur kul som helst. Timmarna i skolan bara flyger iväg och det är nog första gången i hela mitt som jag suttit på en 2-timmars föreläsning/lektion utan att ha tittat på klockan en ändå gång när föreläsaren säger att Så hvar det alt for idag!

I måndagskväll skulle jag iväg och köpa böcker av en svensk tjej som heter Emelie, som jag tagit kontakt med på facebook. Hon bor 10 min ifrån mig, i ett jättetrevligt område mitt i stan, tillsammans med hennes pojkvän (extremt avundsjuk!) och i måndags bjöd de in mig på te-kväll. Det var bara så skönt att få prata svenska för en stund och slippa fundera kring Hvis det var nogenting de ikke kunne forstå så där satt vi och pratade ett bra tag. Otroligt trevliga människor som båda studerar medicin..

I gårkväll hade vi grillkväll ihop med vår sociala grupp (man är uppdelade i många olika typer av grupper och denna är då endast för nöjes skull!) Det var jättetrevligt, och tjejen vi var hos bodde bara precis under Emelie, där jag varit kvällen innan och köpt böcker.. Hon hade en tavla som jag bara måste kämpa på att också få tag i, den var riktigt fin!

Jaha så är jag precis hemkommen från träning och sitter här med maten bredvid mig.. Ikväll ska jag nog bara lägga mig och läsa inför fredagens föreläsningar.. Vi går imorgon också men har då vår första föreläsning i Akut beredskap, känns lite spännande.



Så här rosa var jag förresten vid en viss tidpunkt i fredags. Jag var himla nöjd att jag hamnade i Group Pink och inte typ RÖTT då jag nog inte äger en endaste röd grej!



Jag saknar er massvis där hemma.. Ni får NÄR NI VILL komma på besök men först är det min tur att återvända hem om ett par dagar :)


Kommentarer
Postat av: Monne

Finaste Kajsis. Super skoj att kunna följa dig såhär via bloggen :) Har hållt mig sysselsatt några nätter ;) Skönt att du har kommit till rätta så snabbt o att du verkar trivas så bra! Vi vill så gärna hälsa på men d lär dröja ett tag. Men vi ser fram emot att få se dig när du är tillbaka hos oss. Ta hand om dig underbaraste! Massor med kramar!!!

2011-08-31 @ 21:46:56
Postat av: Elin

En skönhet klär i allt! T o m madonnas tyllkjol från 87 på huvudet! Kul att läsa om hur uppstarten går. Ses snart! Många pussar o kramar

2012-09-13 @ 09:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0