Läsning och flytt-packning :)

Hej söta vänner!
Här löper livet på med två för stunden, parallella prioriteringar.. Flytten till helgen och läsning till bara tusen! Helgen som gått var en mycket trevlig sådan :) Under fredagen var vi i skolan för en "övning" i kretslopp.. Detta innebar att vi skulle lära oss en del om blodtryck (inkl mätningar på varandra) och EKG..även här mätningar.. Vi fick äntligen lite praktisk övning som för stunden höjde motivationen avsevärt till den medicinska fysiologin.. :)
 
I lördags kväll var jag bjuden på "Italiensk afton" hos en som heter Charlotte och går på terminen över mig.. Hon och hennes italienska pojkvän hade precis varit en vecka i Italien vilket resulterade i importerade oliver, salami mm. De bjöd på en helt makalös plock-middag som verkligen uppskattades av oss alla!
Söndagen i Odense bjöd på fantastiskt väder och då det denna dag var Odense marathon begav vi oss ut på stadens gator som världens bästa supportrar..herregud vad vi hejade! :)
Vår kära Ellen sprang i mål på ett halvmara på 1.36 och jag stod där vid mållinjen och grät som den stolta vän man är.. Helmaran vanns av en dansk kenyan på tiden 2.11, ca 2 min över OS-tiden 2012.. Helt fantastiskt!!
 
 
 
 
 
 
Det blev en lunch på stan och därefter några vettiga timmars läsning..
 
Idag har jag på ett kol med packningen.. Alla har varnat om att det alltid tar lite längre tid än beräknat och jag önskar verkligen packa så bra som möjligt för att underlätta till helgen och alla dem som hjälper oss så man inte står där med en massa saker som ska göras och bäras hit och dit.. Det lär det liksom bli i vilket fall som helst :)
 
Nu, åter till läsningen.. Ska ta mig igenom ett sammanfattningskompendium i eftermiddag och unna mig anatomi-läsning ikväll! (det är faktiskt så det känns just nu haha!)
 
PUSS OCH KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0