HPV-vaccination och presentkort :)

Älskade Danmark - vilket välkomnande!
 
Inte bara får man träffa alla goa människor igen och bjudas på föreläsningar ;) DESSUTOM ska man gå och vinna ett presentkort på ett flashigt ställe här i Odense som heter Franck A.. PÅ 500 KR!!
Och ikväll när jag kom till gymmet så var där information om gratis vaccination mot livmoderhalscancer, HPV-virus.. Det som för några år sedan kostade skjortan!
Har det gått och blivit gratis i Sverige också eller det är bara i högskattebetalande Danmark? Jag tror man kommer bli mer och mer röd av att bo här, just när man märker hur fantastiskt bra allt kan fungera, om alla bara delar med sig och vill varandras bästa! (ska jag få äta upp dessa ord?)
 
Nåväl, nästa tisdag är det dags att möta upp på gymmet då jag fick en tid för vaccination. Där stod en tjej bredvid mig som hade vaccinerat sig i våras för ~4000-5000 DKK och då känns det nog inte lika muntert med denna information om gratis-evenemang! Sen kommer jag dessutom bli kallad i November och ytterligare en gång till våren..fantastiskt!
 
 
 
Med dessa lyckliga ord går jag ut och gör i ordning 1 till rågbrödsmacka med frikadeller och rödbetssallad. NJUT KVÄLLEN och veckan, puss och kram

Kommentarer
Postat av: Elin

Så bra!! Tror inte det är gratis här, men för tjejer upp till sjuan eller så är det nog.
Puss

2012-09-13 @ 10:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0