Träning och bamse-frukost

Härlig start denna lite muliga lördag.. Tog ett låångt pass på gymmet med boken i högsta hugg dels i cross-fit-maskinen och efter styrkan, även i trappmaskinen. Det är så man får kompensera om man gärna vill träna men gärna borde läsa :)
Att det är lite grådaskigt idag passar mig helt perfekt. Jag blir så frustrerad när solen skiner och man själv måste sitta framför en dator, INOMHUS och plugga! Tro mig, jag har provat i veckan att sitta utomhus med datorn (där alla uppgifter och gamla examen är) och har ungefär sett 5% av bokstäverna och det håller inte riktigt faktiskt.

Idag saknar jag Landskrona i sin helhet, otroligt mycket. Om jag varit hemma (som jag snart är) hade jag gått den härliga rundan längs havet, inom slottet, ut till lill-olas, vidare upp mot "vita husen" och sandbergen för att då komma på att man är ganska mör men har ~1 timme hem :) ! Den rundan och jag ska bli vänner under påsken så jag hoppas på vackert väder då!

Hur är det med er alla där hemma och hur ser planerna inför påsk ut? Ann-Sofie och Björn, jag är inte helt säkra på om ni är här inne ibland men jag testar.. OM ni ser detta, kan vi inte snälla fira påskafton i Tofta och kasta ägg på varandra som vanligt? Jag bakat gärna bröd och tar med fika..bara jag får träffa er alla i de ljuva omgivningarna?!

Sentimentala Kajsa ska nu avrunda och börja dagens intensiva plugg-timmar. Kvällen tänkte jag spendera här hemma över någon god mat, fruktsallad och film :)

VI HÖRS NI SÖTA! PUSS

 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Kajsa!

Jodå - det blir Tofta i år också - och det skall bli riktigt kul! Söndagen bjöd på härligt promenadväder här Landskrona. Vi fick låna Vincent och Josef några timmar på em och besökte både Gläntan (glass till pojkarna och våfflor till oss) och Karlslundsparken (getterna var så mätta och dästa att de knappast orkade tugga i sig våra torra brödbitar utan hellre låg med magarna i vädret och solade sig). En härlig dag med andra ord! I dag är det måndag och det ser faktiskt ganska skönt ut utanför fönstret på mitt kontor (det är med andra ord inte fullt så skönt att vara på fel sida om fönstret!!!) Kram!! Pappa.

2012-03-26 @ 11:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0