I ♥ Odense

Vilken underbar eftermiddag! Och det ær faktiskt det minsta man kan begæra efter en så hemsk førmiddag..
Gud vad vi alla blev tagna på sængen med dagens tenta.
2 timmar hade behøvt vara minst 3 och texterna till varje uppgift, hælften så långa eller så borde man sjælv vara kung på att tolka svåra, danska uppsatser..
Haha, nej nu ska jag inte ta i mer æn nødvændigt men vad jag vågar påstå ær att denna tentan var allt annat æn lik de upgifter vi ræknar på tidigare. Tack før det kæra ni!! Mycket mycket glad øver att det endast var bestå/icke-bestå och inte betyg på denna før så ska det væl ændå ha gått bra :)

I øvrigt har dagen varit fantastisk ♥ Vilket væder och vilken vårkænsla man har i kroppen.
Jag har bara sprudlat av energi efter tentan och precis kommit hem från en 2-timmars promenad varav den sista halvtimmen var løpning raka vægen till gymmet (høll på att kissa på mig så jag hade inget val!)

Jag har upptæckt min absoluta favoritdel av Odense som jag hoppas kunna befinna mig på MÅNGA lediga timmar i vår.. Næmligen området från Odense Zoo och ut mot "Den Fynske Landsby".. Dær ær helt otroligt vackert och en eftermiddag som denna, i solen, sprudlar den av aktiva mænniskor.. Kom direkt att tænka på att ett besøk från Jon, Monne och Oliva + detta stråk = perfektion!!





Snacka om kænslan att ha færdats 500 år tillbaka i tiden alltså.. Totalt ljuvligt!
Elin hær hade vi kunnat sitta till sommaren och træ smultron på ett strå, førhoppningsvis med en liten tutta mellan oss.. Och om inte det så får vi førsøka lura Ian ("polisen") att det lurar en massa bovar och banditer i de gamla byggningarna, så kanske han i alla fall vill hålla oss sællskap, haha!

Nu blir det en vælbehøvlig dusch føljt av kvællsmat som idag blir kyckling- och grønsaksfylld pita. Ikvæll ska vi træffas på "Den Smagløse" som ær ett supermysigt och gammalt fik hær i Odense.. En bra start på helgen med andra ord.

Vad hænder dær hemma och hur har ni det? Hoppas att solen skiner på er också och att ni alla har møjlighet att njuta av några strålar :)
På torsdag kommer jag hem och vill så gærna så gærna hinna træffa er alla. PUSS

Kommentarer
Postat av: Elin

Gud va fint! Där ska vi sitta och smultron ska vi äta i överflöd! Vilka ställen det finns alltså. Längtar efter att upptäcka den stora världen, och börja nära o behändigt... I odense tex! Ha en härlig helg, hör av mig när det börjar hända grejer. Puss puss

2012-03-02 @ 20:01:45
Postat av: Elin

Gud va fint! Där ska vi sitta och smultron ska vi äta i överflöd! Vilka ställen det finns alltså. Längtar efter att upptäcka den stora världen, och börja nära o behändigt... I odense tex! Ha en härlig helg, hör av mig när det börjar hända grejer. Puss puss

2012-03-02 @ 20:01:45
Postat av: mamma

Hej Kajsa! Hoppas du satte tentan så du slipper tänka så mycket mer på statistik. Vilket underbart ställe du har hittat!Och vädret - våren är fantastisk, man blir hellycklig och bara njuter. Jag har tillockmed hört koltrasten drilla lite försiktigt.Denna helgen ska vi passa Vincent o Josef ( och kanske Ian man vet ju aldrig..)Det blir mycket uteliv eftersom solen skiner idag också.Mysigt att du kommer hem snart.Puss

2012-03-03 @ 09:42:56
Postat av: Monne, Jon & Olivia

Va fiiiint!!! Vi kommer gärna & promenerar/springer i dessa krokar!! Har missat lite från din blogg nu när vi är iväg så jag försöker ta igen lite nu ;) Håller tummarna att du klarat tentan så att du kan lägga den bakom dig! Vi har det bra här...sitter spänt och väntar på nyheter från L-a! Hoppas du får det mysigt hemma med din Mange & resten av familjen...vi får ses så snart tillfälle ges! Ta hand om dig sötaste Kajsa!! Puss Puss

2012-03-08 @ 05:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0