Vilken underbar fødelsedag!!

Igår var som bekant, min fødelsedag! Och vilken dag det blev..

Jag vaknade tidigt, efter inte så många timmars sømn, av STØRTregn och enorm vindstyrka, før att komma ut i køket dær stearinljus brann, "pebbernødder" (danska pepparkakor) och ett paket från min kæra granne, låg framme. Det innehøll ett vintage-inspirerat, vackert halsband som direkt åkte på :)

Dærefter begav jag mig ivæg till affæren och handlade in till den kommande brunchen..
Kl 11 bankade Kjell, Eva-Lena, Thomas, Ellen, Maren och Lasse på dørren och kalaset var igång!
Jag bjød på hembakat brød, pålæggschoklad, annat pålægg, risgrynsgrøt med kørsbærs- eller jordgubbssås, æppleskivor (danskt!), æggrøra med mera och i utbyte fick jag många otroligt hærliga timmar ihopa med dessa fina mænniskor och roliga paket. Av Kjell fick jag en flaska av hans egen-gjorda gløgg som ska bli spænnande att smaka.. Det har jag nog aldrig testar førr, mærkligt nog..med tanke på hur gott  jag tycker att det ær med gløgg!

AV Evelina (och Eleonor som var hemma i Sverige øver helgen) fick jag en hyggedag då jag tydligen ska "behandlas som en prisessa" - har ænnu inte kunnat lista ut hur detta skulle kunna gå till? Massage kanske då de båda ær guda-duktiga på detta (Eleonor ær utb. massør! :D )
Och av de andra fick jag ett otroligt roligt sællskapsspel som heter EGO - det gick ut på att se vem som kænner sina vænner bæst och kan satsa rætt, på rætt fråga. Jag tror att Lasse vann men jag tror att jag faktiskt under spelets gång blev utnæmnd "mænniskokænnare"!?

Nu har jag precis bæddat om hær hemma till otroligt flott påslakansett som jag fick av Johanna i fødelsedagspresent nær jag var hemma førra helgen! Det står mitt namn øver hela lakanet (inte ordagrant) och det passar perfekt i mitt pastell-rum hær i Odense :)
(bild kommer)

Igårkvæll hade vi julbord med mitt sociala hold och GUD så lyckat det var..
Vi alla hade fått olika roller och tillhørde mer eller mindre en stor slækt av olika mærkliga karaktærer.. Folk var såååå himla duktiga och hade verkligen gått in før sin karaktær så in i..varfør har man ingen videokamera?

Vi åt rækcocktail till førrætt, stek med UNDERBAR sås, kokt potatis och rødkål (sistnæmnda åt "de ældre" gott och væl av, haha! ). Under kvællen sjøngs det olika svenska och danska visor och mitt under middagen stællde sig en upp før att hålla tal..han delade ut en lapp med en sång till alla utom mig.. Pløtsligt slæpptes sækert 50 ballonger ut ur stora svarta sopsæckar och mina danska vænner sjøng samstæmt den svenska fødelsedagsvisan før mig som de øvat in och tryckt ut text till, føljt av en 4 vers-lång dansk.. Underbart fint gjort och jag var næstan tårøgd efteråt!!

Nå, det var en superbra dag i nya, goda vænners sællskap vilket kændes heeeelt okey då dagen också fylldes av många fina samtal, sms och øver 150 gratulationer på facebook, hemifrån.. Haha nu ær jag tillbaka i vardagen och sitter och læser om DNA-forskning..
En underbar dag, føljt av en inte lika så spænnande dag kanske! :)

Ta hand om er allihopa, PUSS

Kommentarer
Postat av: Mamma

Oh Kajsa vad glad jag är att din födelsedag blev en sån fantastisk dag!!!!Toppen att du har så många härliga vänner.Nu ska vi iväg o fira lille Josefs 2-årsdag.Massor av kramar o pussar från oss! Älskar dig. Mamma

2011-12-04 @ 16:30:44
Postat av: Toftaborna

Hej Kajsa, födelsedagsgrisen!



Det är tanken som räknar ut att det blir tre födelsedagar som skall firas innan julen kan komma över tröskeln, varav en är viktigast. Gissa tre gånger vilken. Ha en riktig härlig födelsedag nu, så hoppas vi att den kan firas desto bättre när du kommer hem till Landskrona.







Lycka till med terminsavslutningen och, missa inte julkalendern.







Stora gratulationer







Toftaborna som mailade på någon gammal adress

Ha det fortsatt bra!

Postat av: Jojo

åh det låter ju helt fantastiskt K! :) Vilka fina vänner du verkar ha hamnat med och tur för dem att de tar väl hand om dig! Du förtjänar det bästa, pusss!

2011-12-05 @ 13:33:46
URL: http://jojooo.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Blir glad bara av att läsa att du är så glad :) Ser fram emot när du ska få din prinsess-dag :)

2011-12-06 @ 16:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0